Spațiile de lucru moderne din clădirile de birouri noi sau chiar locațiile mai vechi sunt locurile unde petreci destul de mult timp mai ales dacă ai un job ce implică, o mare parte din timp, muncă pe computer.
Dar, de multe ori, zilele de lucru devin lungi, ți se pot părea interminabile, mai ales în cazul unor activități monotone, repetitive sau când problemele par a nu se mai rezolva. În astfel de momente este foarte ușor să simți că nu te mai poți relaxa și poți începe chiar să nu-ți mai placă mersul la birou. Productivitatea muncii tale scade, iar eficiența și concentrarea au, cu siguranță, de suferit.
Adevărul este că, în afara programului tău încărcat și a dificultăților inerente jobului, starea în care se află spațiul tău de lucru poate avea un efect asupra creșterii nivelurilor tale de stres.
Iată câteva moduri prin care poți aduce unele îmbunătățiri spațiului tău de muncă transformându-l într-un loc mai confortabil, care să-ți inspire calmul de care ai nevoie
Cu siguranță ai aflat câteva lucruri despre Zen, o filozofie budistă care pune accent pe meditație, intuiție și liniște. Aceasta este, de asemenea, o practică care te scoate din rutină și te antrenează să trăiești mai puțin pe modul automat și să-ți acorzi ceva mai multă atenție.
Nu este foarte ușor să transformi un birou mic astfel încât să te simți ca acasă, dar sunt câteva modalități simple cu care poți încerca să aduci beneficiile filosofiei Zen în mediul tău profesional.
- Păstrează spațiul curat și organizat pentru o mai bună claritate a gândirii
Cele mai multe birouri nu au o suprafață foarte mare, și, de multe ori sunt șanse mari ca să lucrezi într-un spațiu deschis, astfel încât să nu ai foarte mult loc la dispoziție pe care să-l denumești ”propriu”. Cu astfel de limite este foarte important să elimini lucrurile inutile și să menții o ordine riguroasă.
- Verifică regulat hârtiile și documentele și elimină tot ceea ce nu mai este util;
- Scapă de deșeurile care se pot aduna fără să-ți dai seama, așa cum ar fi sticle goale sau cutii ori ambalaje;
- Folosește rafturile pentru a stoca lucurile de care nu ai nevoie imediată;
- Folosește un sistem de etichetare a documentelor sau dosarelor pentru a le găsi imediat atunci când ai nevoie.
- Folosește surse de lumină care te fac să te simți confortabil, exact ca acasă
Lumina artificială joacă un rol important în bunăstarea ta fizică și mentală, mai ales dacă lucrezi după lăsarea întunericului. Încearcă să folosești surse dinamice de iluminat care mimează ciclul natural zi-noapte deoarece este dovedit că au un efect benefic asupra performanței și sănătății tale.
Chiar dacă nu găsești astfel de device-uri, poți folosi o lampă de birou cu un potențiator cu ajutorul căruia poți regla intensitatea luminoasă. Ideea este să folosești suficientă lumină ca să nu-ți obosești ochii, dar aceasta să fie suficient de caldă ca să te simți confortabil.
- Folosește sunete și arome parfumate pentru a crea o atmosferă plăcută
Muzica este un instrument foarte bun care are puterea de a declanșa anumite stări interioare pozitive sau negative. Astfel se explică de ce mulți oameni simt nevoia unor melodii mai lente sau triste atunci când au anumite probleme sau, dimpotrivă, folosesc muzică ritmată atunci când au o stare de spirit pozitivă sau merg la sala de fitness.
Mirosurile, pe de altă parte, sunt puternic legate de memorie iar aroma corectă ar putea să te facă să-ți găsești mai ușor echilibrul interior în situații stresante. Ai putea folosi parfumuri de cameră care te încântă sau care îți sunt familiare pentru a crea astfel, împreună cu un sunet de fundal, o atmosferă benefică la birou.
Așadar, biroul nu trebuie să se transforme într-un loc unde mergi fără tragere de inimă știind că te așteaptă o nouă zi plină de probleme. Cu puțin efort și inteligență îți poți crea un spațiu de lucru care să te motiveze și, în același timp să te introducă într-o atmosferă Zen, plăcută și prielnică găsirii celor mai bune soluții.
Sursa foto: pixabay.com